Tuesday, November 8, 2011

KAWAN

'tak kira mana jauh kau pegi, last2 balik kat tempat asal kau jugak' - mohd yaakob

betul, memang betul.

selama aku hidup, macam2 jenis perangai orang aku jumpa. macam2 jenis kawan jugak aku dapat. tapi nak dapat kawan yang betul2 kawan tu susah.

orang kata zaman sekarang ni, nak berkawan pun kena pandai pilih. aku bersyukur dengan kawan2, kenalan2 sekeliling aku sehingga hari ni. kalau takde diorang, tak kan ada eman yang sekarang ni.

tapi jauh mana aku pegi, pusing2 balik, aku lebih selesa dengan kawan2 yang aku membesar sama2. sebab memori pahit manis aku dulu memang dengan diorang jelah. sounds gay, tapi memori tu boleh buat aku rindu masa kecik2 nakal dulu. hehe.

bukan maksud aku nak membezakan, mengecop grade untuk semua kawan2 aku. cuma, aku kenal kawan2 aku semua pada fasa dan situasi berbeza.

macam kawan2 membesar aku, bila jumpa memang takde cerita lain selain memori masa kecik nakal dulu. lain, aku tak dapat cerita hal peribadi dengan diorang tak macam kawan2 kolej aku. kalau kawan2 tempat kerja pulak, memang hal kerja semata, tak banyak hal yang boleh bawak keluar.

jadi, tu maksud aku. semua kawan2 aku main peranan penting untuk aku jadi eman yang sekarang ni.

terima kasih kawan :)

No comments: